Ir para o conteúdo principal
Inglês
Holandês

Demontage van de MacBook Pro 13" met Retina-scherm eind 2012

Guia de informações

= Concluído = Incompleto

    Descreva a peça ou componente específico deste(a) device em que você está trabalhando. Ex: Bateria

    Criar um título.

    Este breve resumo só aparecerá em resultados de pesquisas.

    Dar informações básicas antes de o leitor mergulhar no guia.

    Passos do guia

    Passo 1

    De 13" MacBook Pro heeft de Retina-transformatie ondergaan! Laten we bekijken wat het allemaal in zich huist:

    Passo 2

    We vragen normaal gesproken de hoofdprijs voor foto's van babykatjes, maar vandaag mag je deze wallpapers gratis en voor niets van ons hebben. Ze hebben de juiste resolutie (precies 2560x1600) voor je 13" MBP met Retina-scherm.

    Passo 3

    Deze MacBook Pro met Retina-scherm heeft het modelnummer A1425 meegekregen. Komt dat nummer niet zo bekend voor? Bij ons ook niet!

    Passo 4

    Bij het openen vinden we...

    Passo 5

    Service only by an Apple Cert..—ja, dit hebben we vaker gezien, en komen we steeds opnieuw weer tegen...

    Passo 6

    Zoals altijd beginnen we met het loskoppelen van de batterij; een simpele taak die niet meer vereist dan het losmaken van een aanslu—wacht even, wat is dit?!

    Passo 7

    Op het eerste gezicht dachten we dat we wat kattenhaar tegenkwamen, maar later bleek dat Apple een stukje staalwol-achtig metaal bovenop twee van de speakerschroeven heeft geplaatst.

    Passo 8

    De meest opvallende verandering in het design die voortkomt uit het krimpen van de laptop van 15" naar 13" is de herinrichting van de battterijcellen. Dit heeft de Apple-designers in staat gesteld om de SSD op slimme wijze onder de trackpadmodule te plaatsen.

    Passo 9

    Laten we onze focus naar de 256 GB grote SSD-schijf verleggen:

    Passo 10

    Het volgende dat eruit komt is de AirPort-kaart. De kaart is nu aan de buitenkant van de rechterventilator geplaatst en is exact hetzelfde model als die we in de 15" MBPr vonden (modelnummer BCM94331CSAX).

    Passo 11

    ♫ It's gettin' hot in herre (so hot), so take off all your heat sinks. ♫

    Passo 12

    Deze ventilatoren zijn geweldig. Om specifieker te zijn, de asymmetrische wieken van de ventilator zin beter in het opbreken van vervelende luchtstromen die symmetrische wieken kunnen produceren, wat leidt tot stillere ventilators.

    Passo 13

    En voordat je het weet, komt het logic board eruit.

    Passo 14

    Dan de achterkant:

    Passo 15

    Apple is recentelijk nogal bezig geweest met nieuwe I/O-aansluitingen. We zagen al MagSafe 2 in de MacBook Air- en Retina-modellen die deze zomer uitkwamen, en nu zien we dat de nieuwe mobiele toestellen de 30-pinnen aansluiting hebben ingeleverd voor de Lightning-connector.

    Passo 16

    Oké, men neme een diepe teug adem. Nu zullen we pogen de batterij te verwijderen.

    Passo 17

    Het was een langzaam en eentonig proces, maar we hebben de batterij—zonder schade—weten te verwijderen!

    Passo 18

    Het trackpadbord bevat een aantal connectors en twee prominente IC's:

    Passo 19

    We zijn erg verheugd met het loskomen van het trackpad, en dat zou jij ook moeten zijn!

    Passo 20

    Het Retina-scherm komt eruit na het verwijderen van een aantal Torx-schroeven.

    Passo 21

    Vantevoren beloofden we jullie babykatjes en we houden niet van teleurstellingen, dus we hebben ons best gedaan.

    Passo 22

    De MacBook Pro 13" met Retina-scherm krijgt een repareerbaarheidsscore van 2 van de 10 punten (10 is het gemakkelijkst te repareren).

    Suas contribuições são licenciadas pela licença de código aberto Creative Commons.